Vardım Ki Yurdundan Ayağ Göçürmüş

Vardım Ki Yurdundan Ayağ Göçürmüş Nota 1

Vardım Ki Yurdundan Ayağ Göçürmüş Nota 2

Vardım Ki Yurdundan Ayağ Göçürmüş Nota 3

Vardım Ki Yurdundan Ayağ Göçürmüş Nota 4

Vardım ki yurdundan ayağ göçürmüş
Yavru uçmuş ıssız kalmış otağı
Camlar şikest olmuş meyler dökülmüş
Sakiler meclisten çekmiş ayağı

Hangi dağda bulsam ben o maralı
Hangi ele sorsam çeşm-i gazalı
Leyla'sın yitirmiş Mecnun misali
Gezmiş dağdan dağ yoktur durağı

Sümbülü şebboyu gülü har almış
Süleyman tahtını şimdi mar almış
Zevk-i şevk ehlini ah u zar almış
Gama tebdil olmuş ülfetin çağı

Zihni dert elinden her zaman ağlar
Vardım ki bağ ağlar bağ(ı)ban ağlar
Sümbüller pireşan güller kan ağlar
Şeyda bülbül terk edeli o bağı

Yöre: Şanlıurfa
Kaynak kişi: Mahmut Güzelgöz
Derleyen: Halil Atılgan
Notaya alan: Halil Atılgan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder