Uzun Kavak Ne Uzarsın Boşuna

Uzun Kavak Ne Uzarsın Boşuna Nota

Uzun da kavak ne uzarsın boşuna
(amman amman)
Bana da verdin verme de kullar başına
(amman aman aman)

Hedi gözel oğlan oğlan oğlan
Yanıyorum eylen eylen
Evli isen aş git git
Bekar isen eylen eylen

Uzun da kavak gıcır gıcır gıcırdar
(amman amman)
Ana da benim sol yanımda sancı var
(amman aman aman)

Hedi gözel oğlan oğlan oğlan
Yanıyorum eylen eylen
Evli isen aş git git
Bekar isen eylen eylen

***

Folklor ve Etnografya - Aşk Türkülerimiz
Nurer Uğurlu, Örgün Yayınevi, Kültür Dizisi
Folklor ve Etnografya: 2, Birinci Baskı, Kasım 2009
s.688'de eser şu şekilde aktarılmaktadır

Uzun kavak ne uzarsın boşuna
Hadi güzel oğlan oğlan
Yanıyorum eylen eylen
Evli isen var git oğlan
Bekarısan eylen oğlan

Uzun kavak eğdirmemiş dalını
Hadi güzel oğlan oğlan
Yanıyorum eylen eylen
Evli isen var git oğlan
Bekarısan eylen oğlan

Soldurmamış yeşilini alını
Hadi güzel oğlan oğlan
Yanıyorum eylen eylen
Evli isen var git oğlan
Bekarısan eylen oğlan

Ana benim sol yanımda ağrım var
Hadi güzel oğlan oğlan
Yanıyorum eylen eylen
Evli isen var git oğlan
Bekarısan eylen oğlan

Yöre: Çankırı/Çerkeş
Kaynak kişi: M.Çelen/S.Bilgin
Derleyen: Haldun Karabudak
Notaya alan: Haldun Karabudak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder